2 Górski Zimowy Maraton Ślężański już jutro

Kolejna edycja Górskiego Zimowego Maratony Ślężańskiego już jutro 14.01.2017.

Start biegu 14-01-2017 o godz. 09:00 Dom Turysty pod Wieżycą w Sobótce, ul. Armii Krajowej 13. Dystans biegu to 43 lub 24 km a przewyższenia na trasie wynoszą: wzrost wys. 925m, spadek wys. 920m.

W ramach Maratonu rozegrana będzie również klasyfikacja na dystansie 24 km.  Trasa biegu prowadzi szlakami turystycznymi dookoła góry, przez partie podszczytowe i szczyt Ślęży.

1pętla:
Przełęcz pod Wieżycą (start) – czarny szlak w kierunku wsi Strzegomiany, obok Źródła Joanny, Traktem Bolka do Rozdroża Holteia, gdzie zawraca ukośnie do góry, przecina czerwony szlak i kieruje się wzdłuż granicy rezerwatu. Po ok. 1km przecina ponownie czerwony i jednocześnie żółty szlak i Drogą pod Skałami, wciąż wzdłuż granicy rezerwatu, mijając Źródło Św. Jana i Kolibę dochodzi do niebieskiego szlaku. Następnie przez Skalną Perć, Olbrzymki i Zbójnickie Skały kieruje się na szczyt Ślęży. Ze szczytu żółtym szlakiem zbiega do Polany z Dębami, skręca w lewo opuszczając szlak i po zetknięciu z czarnym szlakiem, kieruje się przez Rozdroże Sulistrowickie do Przełęczy Tąpadła (Punkt żywieniowy,zabezpieczenie-medyczne)
Z Przełęczy czarnym szlakiem w kierunku zachodnim i ściśle wg szlaku (oprócz drogi asfaltowej) do Przełęczy pod Wieżycą. (Punkt żywieniowy, zabezpieczenie medyczne, pomiar czasu)

2pętla:
Żółtym szlakiem przez Wieżycę do zetknięcia się z czerwonym szlakiem (wiata). Następnie tuż powyżej Źródła Jakuba, na Rozdrożu pod Kamiennym Krzyżem, trasa odbija ze szlaków w prawo i kieruje się drogą w dół do Rozdroża Bialskiego, na którym „środkową drogą” łączy się ze szlakiem zielonym przy Źródle Ślężan. Dalej za Skalnymi Czapkami zbiega się ze szlakiem niebieskim i kieruje do Przełęczy Tąpadła. (Punkt żywieniowy,,zabezpieczenie-medyczne)
Z Przełęczy, czarnym szlakiem w kierunku wschodnim do Rozdroża Sulistrowickiego. Tu odbija ze szlaku i po ok. 2km oraz przecięciu czerwonego szlaku, na potrójnym rozdrożu skręca w ukośnie w prawo w dół, i po 0,5km ponownie zakosem w lewo, w Tereśną Drogę. (Trasa na tym odcinku układa się w literę Z) Następnie wzdłuż drogi. Po ominięciu wsi Strzegomiany, przy Źródle Lustiga w lewo i czerwonym szlakiem w kierunku szczytu, a po dojściu do czarnego szlaku zbiega w prawo do Przełęczy pod Wieżycą (meta).

Na wszystkich którzy ukończą bieg czekają piękne medale:

Trasa biegu:

Organizatorem biegu jest Klub Biegacza Sobótka.

Więcej informacji na fanpage biegu:

KOMENTARZE DODAJ KOMENTARZ

Skomentuj to

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *