Paragon fiskalny – przywilej i obowiązek

 

Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego we Wrocławiu informuje, iż pod hasłem "Nie bądź jeleń, weź paragon" w całym kraju ruszyła kolejna, zimowa edycja ogólnopolskiej kampanii informacyjnej Ministerstwa Finansów. Akcja ma uświadomić społeczeństwu korzyści płynące z brania paragonów oraz z rzetelnego ewidencjonowania obrotów na kasach fiskalnych przez przedsiębiorców. Prowadzona jest w okresie ferii zimowych, od 20 stycznia do 2 marca 2014 r.

Jednym z celów akcji jest przypomnienie o obowiązku wydawania paragonów przy każdej transakcji. Ma to duże znaczenie nie tylko dla kupującego, dla którego paragon jest podstawowym dowodem zakupu, umożliwiającym ewentualną reklamację, ale również dla wszystkich podatników. Żądając od sprzedawcy paragonu wspieramy uczciwą konkurencję oraz przyczyniamy się do zwalczania szarej strefy. Paragon jest potwierdzeniem, że kwota podatku trafiła do budżetu państwa, czyli do naszej wspólnej kasy, a nie do kieszeni nieuczciwego przedsiębiorcy. Ponadto, zgodnie z obowiązującymi przepisami, jednym ze źródeł dochodów jednostek samorządu terytorialnego jest ich udział w podatku dochodowym oraz wpływy z tytułu podatku dochodowego rozliczanego w formie karty podatkowej. Czyli żądając za każdym razem paragonu, konsumenci przyczyniają się do zwiększenia wpływów do budżetu państwa jak i budżetów jednostek samorządu terytorialnego.

To z kolei może skutkować większymi nakładami np. na:

– poprawę naszego bezpieczeństwa (działania policji finansowane są z budżetu);

– szkolnictwo, służbę zdrowia;

– inwestycje gminne (drogi, chodniki, stadiony, infrastrukturę wodociągową i kanalizacyjną).

 

Kampania przypomina także, iż biorąc paragon:

1/ ułatwiamy sobie złożenie reklamacji

2/ mamy możliwość porównania cen

3/ wspieramy uczciwa konkurencję

4/ mamy pewność, że nie zostaliśmy oszukani

5/ zmniejszamy szarą strefę

W ramach akcji pracownicy urzędów kontroli skarbowej, izb skarbowych oraz urzędów skarbowych prowadzą działania informacyjne, edukacyjne i kontrolne. Kampania jest prowadzona przede wszystkim wśród właścicieli sklepów, stoisk, straganów, ich klientów oraz wśród młodzieży i dzieci. Dla tych ostatnich organizowane są spotkania na obozach zimowych, konkursy i wystawy oraz wiele innych działań.

Informacje dotyczące akcji „Weź paragon” na stronie Ministerstwa Finansów: www.finanse.mf.gov.pl>Aktualności> Zimowa edycja akcji „Weź paragon” lub www.pus.wroclaw.pl

 

źródło: Urząd Miasta I Gminy Sobótka

KOMENTARZE DODAJ KOMENTARZ

Skomentuj to

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *