Już jutro “Dzień, w którym porwano papieża” – ogólnopolska premiera teatralna w Sobótce
UWAGA Widzowie spektaklu „Dzień, w którym porwano papieża” w RCKS w Sobótce. Termin 19.01.2019 NIE ZOSTAJE ODWOŁANY. Zgodnie z informacją Kancelarii Prezydenta RP żałoba narodowa trwać będzie od godziny 17.00 w piątek do godziny 19.00 w sobotę:
http://www.prezydent.pl/…/art,1261,zaloba-narodowa-po-smier…
❗Ze względów organizacyjnych osoby, które nabyły bilety na termin 19.01 uprzejmie prosimy o pilny kontakt telefoniczny z biurem z RCKS pod numerem:
71-715-16-25 lub 508 109 525
Dziękujemy
Sztuka jest współprodukcją Kujawsko-Pomorskiego Impresaryjnego Teatru Muzycznego w Toruniu, Wrocławskiego Teatru Komedia oraz Ślężańskiego Ośrodka Kultury i Sportu w Sobótce.
INFORMACJE O SPEKTAKLACH:
(MOŻLIWOŚĆ WYBORU TERMINU)
19.01 – cena biletu: 45 zł; godz. 19.00
20.01 – cena biletu: 45 zł; godz. 18.00
SPRZEDAŻ BILETÓW:
środa – piątek w godz. 12.00-15.00, kasa RCKS, hol na parterze; ul. F. Chopina 25, Sobótka
oraz
19 i 20 stycznia – w dniach spektakli
Informacje: sekretariat@soksir.sobotka.pl
tel.: 71 715-16-25; 71 / 71 715-16-26
Joao Bethencourt
Dzień, w którym porwano papieża
To zabawna komedia o tym, jak nowojorski taksówkarz żydowskiego pochodzenia – Sam Leibowitz – przypadkowo porywa papieża. Sam to zwykły obywatel, natomiast papież Albert IV to wyrocznia moralna dla milionów ludzi, człowiek wzbudzający respekt na całym świecie. Ich niecodzienna relacja początkowo może wydawać się z góry skazana na porażkę. Wszak nikt o zdrowych zmysłach nie porywa papieża i nie zamyka go… w domowej spiżarni.
Papież okazuje się być skromnym, często wręcz nieśmiałym człowiekiem, który życie w niepotrzebnych zbytkach zamieniłby najchętniej na proste, międzyludzkie relacje. Pozornie groźne okoliczności porwania stają się zaczątkiem międzynarodowej dyskusji o człowieczeństwie, kryzysie wartości i wieloreligijnym świecie, w którym wszyscy powinni znaleźć wspólny mianownik – pokojowe współżycie i tolerancję. W trakcie rozwoju zdarzeń okazuje się, że taka właśnie wizja Sama Leibowitza, niepoprawnego marzyciela i rewolucjonisty, okazuje się tym, czego potrzebuje świat. I nagle staje się faktem.
Dzień, w którym porwano papieża to komedia, ale z przesłaniem, w której obok scen rodem z farsy a nawet slapsticku współistnieją fragmenty refleksyjne, dające do myślenia. Spektakl reżyseruje wybitny izraelski reżyser o polskich korzeniach, umiejący poprzez osobiste doświadczenia i wrażliwość na otaczający nas wieloreligijny świat, znaleźć wspólny, łączący wszystkich humanistyczny mianownik.
Zapraszamy serdecznie na Dzień, w którym porwano papieża. Zapewniamy, że będziecie się Państwo dobrze i szczerze bawić. Mamy nadzieję, że nasz spektakl w takim samym stopniu Was rozbawi jak i skłoni do refleksji. Czy przypadkiem nie śmiejemy się z samych siebie?
Realizatorzy:
przekład – Lucas Adamczyk
reżyseria – Avishai Milstein (Izrael)
scenografia – Wojciech Stefaniak
współpraca scenograficzna – Tomasz Okoński
kostiumy – Maria Duffek-Bartoszewska
video – Tomasz Wolff
realizacja dźwięku i nagrania – Paweł Dobosz
realizacja świateł – Alicja Pietrucka
asystent reżysera – Katarzyna Baraniecka
OBSADA: Katarzyna Baraniecka, Justyna Kacprzycka, Irmina Paruszyńska, Anna Maria Wicka, Radosław Kasiukiewicz, Włodzimierz Matuszak, Niko Niakas, Paweł Okoński, Radosław Smużny, Bartłomiej Sudak
Autor:
Joao Bethencourt urodził się w Budapeszcie, ale większość życia spędził w Brazylii. „Dzień, w którym porwano papieża” jest jedną z jego najlepszych sztuk teatralnych, która dotychczas została zrealizowana w teatrach w 42 krajach, M.in. we Włoszech, w Niemczech, Francji, Hiszpanii i Holandii. Entuzjastycznie o spektaklu granym w Rzymie pisał dziennik „Osservatore Romano”.
Reżyser:
Avishai Milstein – dramatopisarz, reżyser i tłumacz. Dramaturg w Teatrze Beit-Lessin. Współzałożyciel i pierwszy dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Isra-Drama. Reżyserował we wszystkich znaczących izraelskich teatrach – ostatnio „Matka Teresa umarła” Heleny Edmundson w Teatrze Miejskim w Hajfie i „Filoktet” Heinera Müllera w Teatrze Khan w Jerozolimie. Często reżyseruje w Niemczech m.in. „Morderstwo” Hanocha Levina w Schaubuehne w Berlinie, „Mein Kampf” Taboriego i “Kupca weneckiego” Szekspira we Freiburgu, swój tekst „Miłość rani” w Karlsruhe.
Laureat IZRAELSKIEJ NAGRODY TEATRALNEJ w kategorii NAJLEPSZY REŻYSER – za „Rzecz o banalności miłości” Savyon Liebrecht (2010). Wykładowca prowadzący regularnie warsztaty i klasy mistrzowskie dla dramaturgów i dramatopisarzy w Tel-Avivie i Berlinie.
KOMENTARZE DODAJ KOMENTARZ